6-11 Yaş Gelişim Dönemi

6-11 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ

ÇOCUĞUNUZUN GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ NELER?(6-11 Yaş Dönemi)

  • Aile dışındaki insanlarla etkileşime girerler.
  • Cinsel kimliklerini kazanırlar.
  • Aileye olan bağımlılık azalır.
  • Konuşma yeteneği oldukça gelişir.
  • Mantıksal düşünme, sayı, zaman kavramı gelişir
  • Eleştirel düşünce artar, değer yargıları oluşur.
  • Dışarısı oyun oynamak için daha caziptir.
  • Başkalarının zayıf yönleriyle alay ederler.
  • Karşı cinsle arkadaşlık kurmazlar.
  • El-kol becerileri artmıştır.
  • Öğretmeni anne-baba ile eşdeğer görür.
  • Kuruntu ve saplantı durumları görülebilir.

ÇOCUĞUMA KARŞI NASIL DAVRANMALIYIM?

  • Çocuğumuzun oyun ağırlıklı bir gelişim dönemi içerisinde olduğunu unutmadan, bu hakkını elinden almamalı oyun için zaman vermeliyiz.
  • Çocuğunuzu ne kadar sevdiğinizi sürekli sözel ve davranışsal olarak içten bir şekilde ona gösterin. Yaptığı bir resmi evin duvarına asmanız bile onu mutlu edecektir.
  • Çocuğunuzun yeteneklerinin farkında olarak onu iyi tanıyarak onun düzeyine uygun beklentiler geliştirin. Yaptığı resmi, yazdığı yazıyı yaşına ve el becerisine göre değerlendirelim.
  • Çocuğunuz, en yakınında aile fertlerini gördüğü için küçük yaştan itibaren sizin davranışlarınızı dikkatle inceler ve bu davranışları örnek almaya çalışır. Bu durumun olumlu yönleri olduğu kadar olumsuz yönleri de çok fazladır. Çocuğunuz , sizin kitap okuyuşunuzu örnek alabileceği gibi, kötü alışkanlıklarınızı da örnek alabilir.
  • Çocuğunuzun, gerçekleştirdiği bütün olumlu davranışların küçük sembolik hediyelerle ödüllendirilmesine ya da en azından takdir edildiğini hissedeceği konuşmalara ihtiyacı vardır. Çocuğunuz çalışmalarının ve olumlu davranışlarının karşılığında güzel şeyler aldığında bunları tekrarlama konusunda daha istekli olacaktır.
  • Çocuğunuzla ilgili alacağınız  her türlü kararda anne-babanın ortak kararı sağlaması mutlaka gereklidir. Babanın izin vermediğine anne izin verir, annenin izin vermediğine baba izin verirse çocuğunuz anne-baba kararlarındaki uyumsuzluğu hisseder ve görüşlerinize daha az saygı duyarlar.
  • Evde uygulanan kurallara göre çocuğunuzun kendine eğlenmesi için ayırabileceği vakit çok kısıtlıysa, bir sosyal aktiviteyle ilgilenmesine bile engel olunuyorsa, sadece ders çalışma ağırlıklı bir düzene uymak zoruna bırakıldıysa çocuğunuzun davranışlarında ve başarısında gözle görülür bir bozulma yaşayabilirsiniz.
  • Çocuğunuza ev ortamında ona uygun olabilecek görevler vermeniz onun için faydalı olacaktır. Yemek için masanın hazırlanmasına yardım edeceğini bilmesi, bu sorumluluğu taşıması okul hayatındaki çalışmalarına da aynı sorumluluk bilinciyle yansıyacaktır.
  • Her çocuğun kendine özel yetenekleri vardır ve her çocuk bizim için özeldir. Çocuğunuz başarısız olduğunda ya da istemediğimiz bir davranışı sergilediğinde diğer çocukla kıyaslayarak ona onur kırıcı sözler söylemek çocuğunuzu daha da fazla başarısızlığa ve olumsuz davranışlara itecektir.

A’DAN Z’YE

A- Akıl vermeyin

B- Başkalarına benzemesini beklemeyin.

C- Ciddiye alın.

Ç- Çimlere basmasını sağlayın.

D- Denemesine izin verin.

E-  Empati kurun.

F-  Fikrini sorun.

G- Gurur duyduğunuzu söyleyin.

H- Hayallerini sorun.

I-   Israrcı olmayın.

İ-   İnatlaşmayın.

J-  Jest yapın.

K- Kucaklayın.

L- “Lütfen” li konuşun.

M- Model olun.

N-  Ne istediğini sorun.

O- Oyun oynayın.

Ö- Özür dileyin.

P-  Paylaşın.

R-  Rica edin.

S-  Sorumluluk verin.

Ş-  Şans verin.

T- Tutarlı olun.

U- Utandırmayın

Ü- Üzüntülerini paylaşın.

V- Vakit ayırın.

Y- Yüreklendirin.

Z- Zevklerini öğrenin.